12 Nisan 2016 Salı

Uzun Hikaye-Mustafa Kutlu


Kış Okuma Şenliği 2015'e son anda katılmıştım ve burada da kitap listemi paylaşmıştım. Ayrıca 7 kitap okuma projesi için de listemi burada paylaştım. Bu iki listede de olan kitap Mustafa Kutlu'nun Uzun Hikaye kitabından bahsetmek istiyorum biraz.

Kapak resminden de anlaşılacağı gibi kitabın filmi de çekildi yakın zamanda, kitabı okurken fark ettim ki karakterler cuk diye oturmuş filmde. Kenan İmirzalıoğlu Ali karakteri için biçilmiş kaftandı diyebilirim.Tuğçe Kazaz da anne karakteri için tam olmuş. Kitapta nasıl bahsedildiyse tam ona uygun bir oyuncu bulunmuş.
Kitap zaten 114 sayfalık kısa bir kitap.Anlatıcı karakterimizin adı kitapta hiç geçmiyor. Yani ben görmedim. Bir çocuk masumluğunda anlatıldı kitap bize. Bu yüzden galiba ilgimi cezbetti. Ara ara  o zamanın düzenine de eleştirilerde bulundu yazar.
Çoğu kısmı sesli okudum kitabı ve okurken gerçekten çok eğlendim. İçinde komedi ve dram öğelerini taşıyor kitap. Aşk, siyaset ve Anadolu yaşamı çok güzel bir uyum içerisinde anlatılmış. 10 üzerinden 9 puan vereceğim bu kitaba. Çok sevdim çünkü :) Okuyun derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder